Direktlänk till inlägg 31 juli 2015

" jag tror på dig!"

Av martina Ekstrand - 31 juli 2015 11:14

”Jag tror på dig”


Jag har under mitt snart 39-åriga liv aldrig känt att någon tror på mig. Alltså jag menar inte att jag är en lögnhals utan att någon tittar mig rakt i ögonen och säger :  jag tror på dig. Du har enorma resurser. 

Jag har alltid fått höra att jag är stark och att jag måste vara en kämpe som gått genom så sjukt mycket under min uppväxt och alla traumatiska upplevelser. Jo, absolut, jag är en överlevare, en fighter. Men jag har ju aldrig haft någon tro på mig själv. Och jag har nog aldrig hört :  Jag tror på dig! Du kan nå framgång!

För en vecka sedan var jag deltagare på KBKhälsocamp och där träffade jag den personen som tog mig åt sidan och sa : förstår du hur unik du är? Du är en krigare och du kan göra allt du vill. Jag stod och nickade medans alla positiva ord genomsyrade mig och satte sig rakt in i hjärtat.  Jag tror på dig! Och jag svarade lite chockat: ja, jag hör vad du säger och det sjuka är att jag faktiskt tror på vad du säger.  För första gången i mitt liv kan jag känna en tro på mig själv. Eller så kanske jag har haft en tro men behövt någon, bara en endaste person som bekfräftar min känsla. Och det har jag nu. Hur coolt är inte det?

Jag är redo! Jag ska krossa mina demoner till obefintlighet. Eller så kanske jag har kvar dom som en drivkraft.  Nånstans där bak i bussen. Som jag bjuder på te då och då för att fatta hur långt jag kommit.

Fuck the demons!

 
 
Ingen bild

Linda

31 juli 2015 11:28

Go Martina!
:0)

 
Slejman

Slejman

31 juli 2015 12:44

Du är så jäkla grym Martina!! Våga vara du och se till att vaeta VARFÖR du ska sparka dina demoner åt helskotta.

Va så otroligt skoj att ha dig med på KBK HälsoCamp.
Tack för att du är du.
Kärlek & Respekt.

http://www.slejman.se

 
Ingen bild

innanjagsomnar

31 juli 2015 20:04

Kul att du kan börja känna ditt värde! Heja dig!

 
Ingen bild

Susanne Järlefjord

31 juli 2015 20:56

Du är helt fantastiskt stark Martina. Jag tror på dig och du kommer att beröra och hjälpa många tror jag med dina tankar. Jag såg hur du utmanade dig varje dag på campen. Du kan nå precis dit du vill!! Kramar till dig underbara du.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av martina Ekstrand - 7 maj 2016 19:31

Kod för att importera min blogg till nouw 4284450542

Av martina Ekstrand - 5 maj 2016 20:44


Förra veckan skickade jag in en nyanmälan för enskild firma. Men det är ju helt galet. Och rätt och spännande. Jag har massor om företagande att lära mig men nu är jag på gång iaf. Maskroskraft. Mitt företag. och även mitt instagram och min blogg.  D...

Av martina Ekstrand - 1 maj 2016 08:40

Igår var det äntligen dags för att hålla min absolut första föreläsning på KBKhälsocamp. jag har laddat för detta i flera månader sen jag fick förfrågan. och med ladda menar jag inte att jag övat på själva föreläsningen utan att ladda mentalt. jag ha...

Av martina Ekstrand - 22 april 2016 13:27

När jag växte upp med min styvmamma var det väldigt många gånger som jag fick ofantliga vredesutbrott. Dom kom inte direkt utan vanligtvis efter ganska mycket provokation och psykande från min styvmamma.Det kunde börja vid middagen, kanske att det va...

Av martina Ekstrand - 12 april 2016 21:32


    Min dag. Åh vilken dag. Jag har fått en sån enorm aha-upplevelse idag. Jag har sprungit 10 km. Jag tog den jävla milen idag. Men det som ändå var större på nåt vis var dom jag sprang med. 2 underbara tjejer, den ena kände jag sedan innan och...

Ovido - Quiz & Flashcards