Direktlänk till inlägg 11 mars 2016

den nakna sanningen

Av martina Ekstrand - 11 mars 2016 22:49

Kärleken till min bror har alltid varit speciell. När hon skrek, spottade och slog var det mig han kom till.

Det var jag som tröstade när mardrömmarna kom om natten. Det var mig han ropade på när han var rädd och ensam. Jag försvarade honom i vått och torrt. När han blev retad i skolan var jag där på en sekund och slog, hatade och svor. Mitt hårda sätt blev en naturlig överlevnadsstrategi. Min bror sa ingenting. Han höll allt inom sig. Det blev hans förfall. Det är det som skiljde oss syskon åt. Våra strategier.

Jag valde till slut livet, han valde en annan väg. En annan misär. Vem kan klandra honom för de val han gjort. 


Idag har jag gjort nåt av det läskigaste jag  upplevt. Lämnat ut våran historia för omvärlden att ta del av.

Vi har spelat in ett oborstat och naket avsnitt i våran ganska spontant startade podd: den nakna sanningen.


Att få sitta bredvid varandra och gå genom allt vi upplevt på olika håll fast aldrig sagt  till varandra är en befrielse, en lättnad, en känsla av att nu jäklar river vi skyddsmuren mellan oss.

om ni är nyfikna så finns länken här den-nakna-sanningen.madewithopinion.com/the-beginning-8/

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av martina Ekstrand - 7 maj 2016 19:31

Kod för att importera min blogg till nouw 4284450542

Av martina Ekstrand - 5 maj 2016 20:44


Förra veckan skickade jag in en nyanmälan för enskild firma. Men det är ju helt galet. Och rätt och spännande. Jag har massor om företagande att lära mig men nu är jag på gång iaf. Maskroskraft. Mitt företag. och även mitt instagram och min blogg.  D...

Av martina Ekstrand - 1 maj 2016 08:40

Igår var det äntligen dags för att hålla min absolut första föreläsning på KBKhälsocamp. jag har laddat för detta i flera månader sen jag fick förfrågan. och med ladda menar jag inte att jag övat på själva föreläsningen utan att ladda mentalt. jag ha...

Av martina Ekstrand - 22 april 2016 13:27

När jag växte upp med min styvmamma var det väldigt många gånger som jag fick ofantliga vredesutbrott. Dom kom inte direkt utan vanligtvis efter ganska mycket provokation och psykande från min styvmamma.Det kunde börja vid middagen, kanske att det va...

Av martina Ekstrand - 12 april 2016 21:32


    Min dag. Åh vilken dag. Jag har fått en sån enorm aha-upplevelse idag. Jag har sprungit 10 km. Jag tog den jävla milen idag. Men det som ändå var större på nåt vis var dom jag sprang med. 2 underbara tjejer, den ena kände jag sedan innan och...

Ovido - Quiz & Flashcards