Direktlänk till inlägg 1 april 2016

Preniärmilen och jag är sjuk

Av martina Ekstrand - 1 april 2016 09:09

   

Kroppen är stel, halsen börjar svida, med trötta ben går jag Hamngatan upp och så ner och så upp eller ner igen. Alltså när jag ska leta efter adresser är jag sämst. Det är liksom aldrig logiskt för mig, vad lider man av då?😂 nåväl, jag hittade fram till Asics flagship store och kunde hämta min nummerlapp. Tjohoooo!  Nu får jag bara hoppas på att kroppen är med mig och det där hängiga jag känner försvinner. Nåväl, jag har iaf min nummerlapp, och nya asics löpskor. Vilken skillnad!! Jag som struttat runt i mina gamla Nike som visserligen är sköna men inte i närheten av mina nya asics. Som att gå på bomull. 

 
En dag senare och vaknar och är helt sänkt, huvudet bultar, svetten rinner. Är det inte typiskt?? Men än tänker jag inte kasta in handduken. Har ett dygn på mig att bli frisk. Jag är envis. Men självklart inte så envis att jag inte fattar att springa när man är sjuk är rätt puckat. Inga lopp i världen är värt att riskera sin hälsa för. 
Så nu ligger jag här i soffan och vilar. Pratar med lillebror , dricker kaffe. Han har berättat om tillgängligheten på droger. Alltså helt galet ska jag säga er, det finns alltså läkare som jobbar "svart" , skriver ut flera hundra tabletter per patient som denne sedan kan sälja vidare på drogmarknaden. Vi tänkte ta hela samtalet om detta i ett podavsnitt. Finns så sjukt mycket att prata om. 

 
 
Ingen bild

Moa

4 april 2016 15:56

Hej! Jag har skickat ett pm till dig på Facebook. Men vi är inte vänner så den kanske har hamnat i övrigt mappen. /Moa

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av martina Ekstrand - 7 maj 2016 19:31

Kod för att importera min blogg till nouw 4284450542

Av martina Ekstrand - 5 maj 2016 20:44


Förra veckan skickade jag in en nyanmälan för enskild firma. Men det är ju helt galet. Och rätt och spännande. Jag har massor om företagande att lära mig men nu är jag på gång iaf. Maskroskraft. Mitt företag. och även mitt instagram och min blogg.  D...

Av martina Ekstrand - 1 maj 2016 08:40

Igår var det äntligen dags för att hålla min absolut första föreläsning på KBKhälsocamp. jag har laddat för detta i flera månader sen jag fick förfrågan. och med ladda menar jag inte att jag övat på själva föreläsningen utan att ladda mentalt. jag ha...

Av martina Ekstrand - 22 april 2016 13:27

När jag växte upp med min styvmamma var det väldigt många gånger som jag fick ofantliga vredesutbrott. Dom kom inte direkt utan vanligtvis efter ganska mycket provokation och psykande från min styvmamma.Det kunde börja vid middagen, kanske att det va...

Av martina Ekstrand - 12 april 2016 21:32


    Min dag. Åh vilken dag. Jag har fått en sån enorm aha-upplevelse idag. Jag har sprungit 10 km. Jag tog den jävla milen idag. Men det som ändå var större på nåt vis var dom jag sprang med. 2 underbara tjejer, den ena kände jag sedan innan och...

Ovido - Quiz & Flashcards