Direktlänk till inlägg 5 april 2016

Att våga prata om det tabubelagda

Av martina Ekstrand - 5 april 2016 11:14

ja, alla som känner mig har väl inte undgått att märka att jag blivit väldigt öppen och tar väldigt mycket plats på sociala medier?:-) jag gör det för att jag känner att det är på tiden.jag vet att det finns människor som tycker det är too much, sluta älta osv osv. men vet ni, detta gör jag inte bara för mig själv. det finns så sjukt mycket barn och ungdomar och även vuxna som mår dåligt för saker som varit med om i deras upväxt men som  känner  att det är tabu att prata om, skam och skuld tar över och man blir rädd för vad folk ska tycka och tänka om dom. jag säger bara : FUCK YOUR DEMONS. ut och prata, ta plats, ni är värda att bli lyssnade på. och om någon dömer er för det, ta genast bort dessa energitjuvar.

en uppväxt i ett dysfunktinellt hem lämnar spår och ger konsekvenser. så är det bara. men det går att ändra sitt liv det går att hämta kraft därute när man är redo att ta in det.jag har aldrig känt mig så stark som jag gör idag. NU gör jag RÄTT. jag tänker på MIG. Vad JAG mår bra av. Inte det andra förväntar sig av mig.


idag startade jag en grupp på facebook som heter "Fuckyourdemons" som är till för alla som brottas eller har brottats med ett jobbigt förflutet. en grupp där vi lyfter varandra med förståelse och vänlighet. Nyckeln till sin själsliga frihet är att våga öppna upp, våga börja prata och ta bort skammen från sig själv.


känner du att du vill gå med? ansök om medlemskap. allt som sägs i gruppen stannar där. det går även bra att maila mig om det känns läskigt. Martina_ekstrand@hotmail.com

dags att sluta gömma sig, eller hur?

fuck YOUR demons.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av martina Ekstrand - 7 maj 2016 19:31

Kod för att importera min blogg till nouw 4284450542

Av martina Ekstrand - 5 maj 2016 20:44


Förra veckan skickade jag in en nyanmälan för enskild firma. Men det är ju helt galet. Och rätt och spännande. Jag har massor om företagande att lära mig men nu är jag på gång iaf. Maskroskraft. Mitt företag. och även mitt instagram och min blogg.  D...

Av martina Ekstrand - 1 maj 2016 08:40

Igår var det äntligen dags för att hålla min absolut första föreläsning på KBKhälsocamp. jag har laddat för detta i flera månader sen jag fick förfrågan. och med ladda menar jag inte att jag övat på själva föreläsningen utan att ladda mentalt. jag ha...

Av martina Ekstrand - 22 april 2016 13:27

När jag växte upp med min styvmamma var det väldigt många gånger som jag fick ofantliga vredesutbrott. Dom kom inte direkt utan vanligtvis efter ganska mycket provokation och psykande från min styvmamma.Det kunde börja vid middagen, kanske att det va...

Av martina Ekstrand - 12 april 2016 21:32


    Min dag. Åh vilken dag. Jag har fått en sån enorm aha-upplevelse idag. Jag har sprungit 10 km. Jag tog den jävla milen idag. Men det som ändå var större på nåt vis var dom jag sprang med. 2 underbara tjejer, den ena kände jag sedan innan och...

Ovido - Quiz & Flashcards