Alla inlägg den 1 januari 2016

Av martina Ekstrand - 1 januari 2016 17:33

Har suttit hemma hela dagen idag och tankarna har snurrat 1 miljon varv runt, runt, runt i skallen. Jag gick genom mitt liv lite snabbt inför uppbyggnaden av min föreläsning jag planerar och det är så sjukt mycket så jag blir alldeles full i skratt. Och  skrattet har varit nånting som jag alltid haft med mig. Kanske rent av är humorn som hjälpt mig genom allt. jag och mina vänner från förr har skrattat så  vi nästan kissat på oss av alla absurda händelser som egentligen är väldigt traumatiska men som vi ändå på nåt sätt skrattat så vi nästan dött åt. jag måste bara dela med mig av en sån episod från när jag var en så där 15 år gammal.


Det är säkert en lördag  när alkoholen flödat extra mycket och jag går in i vardagsrummet hemma hos oss. Det ligger en stor vit matta  som pryder parkettgolvet och en röd sammetssoffa där min mor sitter. Hon har morgonrock på sig och hon sitter lite halvfull där och har säkert hållt igång några dagar för hon är sliten och sitter och halvhasar i soffan och hon har inte brytt sig om att stänga rocken särskligt väl så jag ser att hon är spritt näck under. Jag suckar  och rycker på axlarna och ska ta mig ut till köket när jag ser nåt mörkt ligga där på mattan. Jag går fram och undrar vad tusan det är för något? jag kollar närmare och känner en stank i näsan och upptcker att det är en bajshög som ligger där. men vad fan? jag kollar på våran hund, en liten tax som inte släpper så stora korvar och så kollar jag på min mor som sitter där borta och frågar  "vad fan morsan, det ligger skit på golvet!"  hon kollar upp och sluddrar lite frånvarande " jag råkade släppa mig"


så jäkla absurt så man kan inte annat än att skratta åt eländet. min kära mor har alltså bestämt sig för att hon ska bajsa på mattan.  jag kommer inte ihåg vem som fick torka upp det där men ni  kanske vart med om känslan när saker blir så absurda att man bara måste skratta. och den där bajshistorien, ja herregud vad mitt tjejgäng och jag har skrattat åt det där. Jag  har hur många såna där tragikomiska historier som helst på lager.  Jag borde kanske skriva en bok  om enbart dom och sälja på komedihyllan.

skrattar ni nu? jag hoppas det för det gör jag ;-)

Ovido - Quiz & Flashcards