Alla inlägg den 29 januari 2016

Av martina Ekstrand - 29 januari 2016 08:14

goder morgon!

Äntligen fredag! här hemma pågår det tapetsering i alla rum. Idag blir sista biten klar och jag kan äntligen få röja upp. men det blir såååå fint! från att ha varit slitet och mörka, burriga tapeter till ljust och fräscht.Nu blir jag sugen på att bjuda över vänner på middag :-)


rent mentalt har det varit en jobbig vecka. har känt mig hängig och haft huvudvärk och det gillar INTE mitt undermedvetna som  drar igång katastroftankar deluxe.

Har  dessutom  drömt hemska mardrömmar om min lillebror som jag saknar massor just nu och bearbetar saker som är utanför min comfortzon pch  plus att jag  har en högre vilopuls än normalt och det verkligen känns i kroppen att den inte är som den ska MEN det betyder ju så klart inte att jag är dödssjuk haha ja herreud jag måste skratta åt mig själv. det är verkligen 2 olika delar som krigar mot varandra när jag mår så här.  Den "sjuka" delen i mig försöker ta över och skapa flyktbeteende medans den friska delen högljutt försöker bryta ner dom där demonerna och skriker " håll käften och sitt ner i båten för helvete"  och den där friska delen är fasen så mycket starkare nu så dom lyder oftast.

hurra! ;-)

I morgon är jag ledig och då ska jag ta mig ut på veckans första löppass, hoppas att jag orkar ett långpass , min vilopuls i morgon bitti får avgöra vad det blir. UT ska jag iaf.


Barnens pappa hade rensat i källaren och kom och överraskade mig med 3 fulla påsar med gamla foton från barndomen som betyder så mycket och som jag glömt att jag ens hade! Den mannen kommer för evigt vara min hjälte på så många sätt!

 så jag har suttit och kollat på gamla svartvita bilder på mina föräldrar och söta bilder på mig och  min bror. blir så varm i härtat och samtidigt så sorgsen när jag ser mina föräldrar le mot kameran. undrar vad dom tänkte i just det ögonblicket? deras livs lyckligaste stund kanske. bilderna på mig och min bror gör ont samtidigt som jag älskar att titta på dom. Min fina lillebror med så mycket bus i blicken. glad, skrattande och med ständigt beskydd av sin storasyster. vilken kärlek det var mellan oss. hjärtat svämmar över just nu, jag känner hur jag stärks av den känslan. tårarna rinner och jag vet varför jag gör detta. varför jag springer. för deras skull. för min skull. för att påminna mig om var jag kommer ifrån. jag hör hemma i dom bilderna. där glädje och kärlek  var grunden. jag ska aldrig vika mig för demonerna eller det jag växte upp i. aldrig någonsin.

         

Ovido - Quiz & Flashcards