Direktlänk till inlägg 10 januari 2016

skratt, svett och snor

Av martina Ekstrand - 10 januari 2016 08:20

Söndag morgon och jag vaknar tidigt men utvilad med en gosig 3-åring bredvid mig. 7-åringen vill fixa frukost, inte mig emot! jag älskar när energin och glädjen finns i kroppen, var några utmamande dagar på jobbet förra veckan med panikångest men även om jag aldrig vänjer mig vid attackerna så blir jag bättre på att hantera dom. Min kropp förknippar panikångest med hjärnblödning då jag fick en kraftig panikattack i samband med att kärlet brast i hjärnan så det är ju en helt naturlig reaktion men som är svår,  dock ej omöjlig att jobba bort.  

nåväl, helgen har iaf varit hur mysig som helst med mina barn. Började lördagen med ett långpass i snön. underbart!

Det var 10 minusgrader och vattnet jag hade med mig frös delvis till is under passet. jag snorade och svettades och kämpade på i en timme.

jag har 2,5 månad på mig att träna till mitt första millopp. herregud vad stort! ska JAG springa en mil? så mycket som jag vägt under massor av år har jag inte ens tänkt tanken på att jag skulle våga mig på något sånt.  har gått runt och varit åskådare till livet , inte vetat hur jag ska leva själv. Nu är jag så hungrig på allt! har roliga planer framöver, tisdag 26 januari är det dags för tisdagsboost på http://www.halsocafet.se, jag startade ett event för alla på facebook där jag vill slå ett slag för det riktiga mötet mellan människor. Vi träffas och pratar, byter ideer, nätverkar och ses på RIKTIGT. vi får vara på detta cafe en tisdag i månaden så varmt välkommen att göra mig sällskap så bara skicka ett mail om du är intresserad.

i februari ska jag gå med en vän på workshop på" Workshop nå dina mål 2016 (Attraktionslagen)" www.stressaav.nu

och i mitten på mars blir det förhoppningsvis nutritioncamp. www.pnc.nu/nutritioncamp

jag älskar att ha saker inbokade!!


från tisdagsboosting, mindfullness och annat  till boosting i livet i allmänhet, jag kan leva länge på såna här helger och jag har fått mycket energi och självförtroende att ta med mig till nästa vecka då jag SKA få till 4 löppass.

tackk och hej för denna gång och glöm inte att demoner är till för att krossas. :-)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av martina Ekstrand - 7 maj 2016 19:31

Kod för att importera min blogg till nouw 4284450542

Av martina Ekstrand - 5 maj 2016 20:44


Förra veckan skickade jag in en nyanmälan för enskild firma. Men det är ju helt galet. Och rätt och spännande. Jag har massor om företagande att lära mig men nu är jag på gång iaf. Maskroskraft. Mitt företag. och även mitt instagram och min blogg.  D...

Av martina Ekstrand - 1 maj 2016 08:40

Igår var det äntligen dags för att hålla min absolut första föreläsning på KBKhälsocamp. jag har laddat för detta i flera månader sen jag fick förfrågan. och med ladda menar jag inte att jag övat på själva föreläsningen utan att ladda mentalt. jag ha...

Av martina Ekstrand - 22 april 2016 13:27

När jag växte upp med min styvmamma var det väldigt många gånger som jag fick ofantliga vredesutbrott. Dom kom inte direkt utan vanligtvis efter ganska mycket provokation och psykande från min styvmamma.Det kunde börja vid middagen, kanske att det va...

Av martina Ekstrand - 12 april 2016 21:32


    Min dag. Åh vilken dag. Jag har fått en sån enorm aha-upplevelse idag. Jag har sprungit 10 km. Jag tog den jävla milen idag. Men det som ändå var större på nåt vis var dom jag sprang med. 2 underbara tjejer, den ena kände jag sedan innan och...

Ovido - Quiz & Flashcards