Alla inlägg den 5 februari 2016

Av martina Ekstrand - 5 februari 2016 17:28

Shit vilken bra vecka jag har haft! Förra veckan vara bara obalans och ångest och mindre träning än vanligt, lite hängig på det.

Men tog igen det med råge denna vecka. Hittills 2 intervallpass och ett ordentligt styrkepass. Återstår ett långpass till helgen. Har inte tränat styrka på jättelänge och tror defenetivt inte att jag har gjort det nånsin som igår, det är lyx att ha ett proffs som Petra som flyttar fötter, påminner mig om huvudet , visar och ger mig exakt rätt position och teknik.  Längtar redan till nästa vecka och mer styrka! Har sån träningslust!! Har klivit in i helt ny värld och jag suger åt mig av allt känner jag. Så många år som jag gått runt och drömt i hemlighet om att få va en del av denna världen , men aldrig känt att jag " passar in",varit överviktig , ur form.  negativa tankar om mig själv och vad jag  INTE KAN har tagit över och lämnat mig med känslan jag haft när jag blev mer och mer påverkad av den miljö jag växte upp i Jag har alltid haft ett intresse för träning  och sport. Älskade att tävla i skolan och älskade att springa och gärna fort men tappade bort mig själv på gymnasiet och intresset försvann.  Ibland får jag ett sting av ilska mot den kvinnan som förstört så mycket men det försvinner rätt snabbt och lägger ingen energi på henne. Lägger energin på att försöka hitta tillbaka och se mig själv som en vinnare som hon inte lyckades knäcka. Power är ordet för dagen!
Jag är glad!
Jag är glad att jag är den jag är, jag är glad att det finns så inspirerande människor i mitt liv, eldsjälar, dom som delar mitt intresse. Som pushar och hejar, bryr sig. Har liksom funnit vänskap och värme  på så många plan.  Att åka på campet i somras öppnade så många dörrar för mig. Att våga kliva över dom där rädslorna och lämna tvivlet bakom sig.     
Ovido - Quiz & Flashcards