Alla inlägg den 9 februari 2016

Av martina Ekstrand - 9 februari 2016 20:43

Vilken jäkla löpnörd jag har blivit. Ja jag är nästan besatt av min träning vilket är en högst märklig och ovan känsla.;-)

men jag ser på min löpning som ett stort projekt. när jag kör mina speciella pass varje vecka så finns det en plan och ett syfte med dom passen och jag bara älskar att vara så engagerad i vad som händer i kroppen vid olika pass. Jag hade inte den blekaste aning för ett halvår sen tex att jag på mina långpass lär kroppen att ta energi från fettreserverna för att kunna springa långt. Inte heller visste jag att en kvarts backintervaller gör mig till en snabbare löpare och jag hade aldrig brytt mig om vad för nåt jag stoppar i mig påverkar min ork. Är det inte helt  fantastiskt coolt hur vi kan lära oss att jobba med våra kroppar. Och det är så häftigt att min nördighet konkurrerar ut panikångesten så nu när jag tar mig ut och springer så får jag väldigt sällan panikångest . Asså bara DET är ju amazing! ( sorry för övertaggad och käck haha) Så förlåt til mina kollegor främst för att jag tjatar hål i huvet på er om min träning men det är ju bara såååååå kuuuuuuul!

Med vänlig hälsning, löpnörden  

Ovido - Quiz & Flashcards