Alla inlägg den 20 december 2015

Av martina Ekstrand - 20 december 2015 15:13

jeesus vad tiden rusar! Det gäller att försöka stanna i nuet, dag för dag.

När jag springer är det den känslan jag har. koncentrera sig på andning. Ta in det man springer förbi.

vattnet, vågskvalp, ankor som flaxar över vattnet.

Igår när jag körde mitt långpass så slog det mig hur galet det är att jag deb 19 december fortfarnde har fömånen att springa ute. Jag har en dag varannan vecka då jag bara behöver fokusera på mig från morgon till kväll och så en natt på det. Igår vaknade jag efter närmare 11 timmars välbehövlig sömn och var seg i skallen.

Just då fanns inte det minsta lust att ge sig ut och springa. nej, fy tusan vad off jag var.

Men eftersom jag nu vet hur jag mår efter ett löppass så varar inte den känslan särskilt länge så jag tog mig ut och avverkade ganska lätt 5 km. sen körde jag  en variant på intervaller den sista biten.

Nästa vecka ska jag försöka mig på ett distansrekord. kanske 8 km? gulp. ja , man kan ju prova iaf:-)

HELT galet att jag i somras knappt orkade springa 500 m. och rädd jag var för min egen puls! kommer ihåg hur jag sa till våran tränare susanne hur läskigt jag tyckte det var och att jag ville ta det lugnt. ångest. rädd för att dö. hjärnblödning. ja ni fattar, katastroftänket var enormt.  häromdagen frågade min psykolog mig : är det inte ångestladdat att ha hög puls nu när du springer?  jag tänkte efter och insåg att nej, det är inte samma rädsla som förut, jag har lyckats få min kropp och psyke att lära om det som var fel och skadat. och jag lär mig om mig själv och mina gränser hela tiden, efter varje löppass lär  jag mig själv att det är okej, jag är frisk, jag är stark och att detta är så bra för mig! på min instagram (asfaltsblomman76) har jag texten som följer på min sida: " en krigare som ska vinna tillbaka sig själv" och det är exakt det jag håller på med.  jag vinner tillbaka mig själv. i Januari kommer jag köra ännu hårdare. minst 4 pass i veckan ska jag försöka  löpträna, kosten ska jag köra bättre än nånsin. jag är redo för 2016. har mina mål klara  för löpningen men även att föreläsa om min resa är en dröm jag tänker förverkliga . jag KAN och jag SKA.


        

Ovido - Quiz & Flashcards