Alla inlägg den 5 december 2015

Av martina Ekstrand - 5 december 2015 10:47


Känner mig dubbel. Som 2 sidor som pratar och den ena sidan försöker överrösta den andra sidan.
Har uppror inom mig, samtidigt styrka, rädsla, sorg, lycka.
Hur tusan är det möjligt att känna sig så komplext blandad? 1000 känslor som slåss med varandra.
Det har hänt så sjukt mycket med det mentala denna hösten. Har upptäckt mig själv för att uttrycka det enkelt.
Har upptäckt vad jag vill, var jag ska, hur jag ska komma dit. Självklart svajar jag. Hur kan det inte göra det?
Jag är långt ifrån käck och positiv mellan varven. Ibland är jag riktigt förbannad, bitter och sorgsen. Det bara är så.
Men skillnaden nu från förut är att jag inte lever ut det negativa. Jag går inte igång på det som triggar igång matmissbruket, destruktiviteten, beroendet. Jag deppar ihop. Men jag gör något konstruktivt bra av det.
Anledningen till att jag kan hålla fokuset är helt enkelt att jag faktiskt börjar tycka om mig själv.
Jag accepterar mig själv mer och mer. Jag accepterar att jag har ett värde.  
 
Jag kan se mig själv ta mig an utmaningar , löpningen bland många saker. Jag vill ut och berätta min historia. Jag vill vända min destruktiva bakgrund till något bra. Skapa en känsla av  " YES! Jag vann tillbaka mig själv" jag vill föreläsa och berätta och ge andra insikten att man kan ändra på det som är dåligt. Man kan vända det destruktiva till en drivkraft som tar dig från handlingsförlamad till superhjälte. Bli din egen superhjälte
 
ska vi säga så?:-)

Ovido - Quiz & Flashcards