Direktlänk till inlägg 8 oktober 2015

Fredagsrapport

Av martina Ekstrand - 8 oktober 2015 20:51

jag har inte bloggat på ett tag nu. Har behövt stänga av allt som händer på ett sätt och få rätsida med en del " problem" . Jag har varit hos en psykolog för min panikångest och katastroftänk och ska börja KBT. Ska bli riktigt spännande att sätta igång och aktivt välja att ta itu med detta. Jag känner mig stark ochh målmedveten och inget kan stoppa mig. Nästa söndag springer jag mitt första lopp, Lidaloppet på 5 km. Det är ett lopp där hela anmälningsavgiften går till bröstcancerforskning. min egen mamma dog i bröstcancer när jag var 8 så detta känns lite extra speciellt att slutföra. 

min kost och träning går bra! Det är så underbart att jag faktiskt inte gett upp eller tröttnat. NÄR hände det senast liksom?  Alltid alltid alltid ha en massa planer på att börja träna och gå ner i vikt och så håller jag på en månad och sen skiter det sig. Men INTE denna gången. Jag kör slaviskt med frulle-mellanmål-lunch-mellanmål-middag plus 3 löppass per vecka och det har lönat sig. Min kropp mår så bra,och i idag vägde jag in på 85.9 kg. Jag har totalt kämpat bort 7 .1 kg på 7 veckor!!! Är så otroligt stolt över mig själv och motivationen är på topp!

nu ska jag äta knäckebröd och makrill till frulle, bästa frullen!! Snart helg och jag ska njuta varje sekund!

 
 
Ingen bild

AnnaBe

9 oktober 2015 16:11

Shit Martina! Jag är imponerad och inspirerad. Heja! Trevlig helg och hoppas vi ses snart! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av martina Ekstrand - 7 maj 2016 19:31

Kod för att importera min blogg till nouw 4284450542

Av martina Ekstrand - 5 maj 2016 20:44


Förra veckan skickade jag in en nyanmälan för enskild firma. Men det är ju helt galet. Och rätt och spännande. Jag har massor om företagande att lära mig men nu är jag på gång iaf. Maskroskraft. Mitt företag. och även mitt instagram och min blogg.  D...

Av martina Ekstrand - 1 maj 2016 08:40

Igår var det äntligen dags för att hålla min absolut första föreläsning på KBKhälsocamp. jag har laddat för detta i flera månader sen jag fick förfrågan. och med ladda menar jag inte att jag övat på själva föreläsningen utan att ladda mentalt. jag ha...

Av martina Ekstrand - 22 april 2016 13:27

När jag växte upp med min styvmamma var det väldigt många gånger som jag fick ofantliga vredesutbrott. Dom kom inte direkt utan vanligtvis efter ganska mycket provokation och psykande från min styvmamma.Det kunde börja vid middagen, kanske att det va...

Av martina Ekstrand - 12 april 2016 21:32


    Min dag. Åh vilken dag. Jag har fått en sån enorm aha-upplevelse idag. Jag har sprungit 10 km. Jag tog den jävla milen idag. Men det som ändå var större på nåt vis var dom jag sprang med. 2 underbara tjejer, den ena kände jag sedan innan och...

Ovido - Quiz & Flashcards