Direktlänk till inlägg 13 december 2015

viktresan

Av martina Ekstrand - 13 december 2015 07:02

goder morgon!

sitter i soffan med morgonpigga barn och har precis hällt i mig stor kopp  kaffe nr 2.  Var på julbord på Engelen i gamla stan igår , jag var dock sååå trött så tackade för mig rätt tidigt.

Veckorna flyter på, jag tränar mina pass förutom nån miss ibland då det inte går ihop med vardagen men så är det. nu har jag kört på med träningen regelbundet sedan slutet på augusti. 10 kilo har jag tappat  på några månader och även om jag stått stilla i vikt några veckor så känner jag på kläder att kroppen formas och blir stark. egentligen är det ju mer jag tappat, i september 2014 klev jag in på vårdcentrlen efter sviter av hjärnblödning och ville förändra mitt liv. bokade ett motivationssamtal hos en sjuksköterska där och vägde då in mig på 98 kilo.  15 kilo har jag tappat sen dess.  15 kilo! det är ju galet!:-) grattis till mig själv!

det var lite roligt att gå till den där sköterskan som började rabbla kostcirkeln och hur jag skulle kunna tappa i vikt och bli hälsosam. jag visste ju redan allt det där. dom flesta vet väl hur man ska göra, dock är det motivationen som saknats. min motiavtion just nu är stark och har varit sen augusti. Att ha en mentor som man inspireras av och litar på är fantastiskt. jag tar för mig mer av livet och jag har blivit så mycket bättre på att leva, inte bara överleva.  Jag har träffat fantastiska människor som på olika sätt har en del i mitt liv.  Jag känner mig ödmjuk och tacksam och ser med spänning fram emot ett 2016 med nya utmaningar.

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av martina Ekstrand - 7 maj 2016 19:31

Kod för att importera min blogg till nouw 4284450542

Av martina Ekstrand - 5 maj 2016 20:44


Förra veckan skickade jag in en nyanmälan för enskild firma. Men det är ju helt galet. Och rätt och spännande. Jag har massor om företagande att lära mig men nu är jag på gång iaf. Maskroskraft. Mitt företag. och även mitt instagram och min blogg.  D...

Av martina Ekstrand - 1 maj 2016 08:40

Igår var det äntligen dags för att hålla min absolut första föreläsning på KBKhälsocamp. jag har laddat för detta i flera månader sen jag fick förfrågan. och med ladda menar jag inte att jag övat på själva föreläsningen utan att ladda mentalt. jag ha...

Av martina Ekstrand - 22 april 2016 13:27

När jag växte upp med min styvmamma var det väldigt många gånger som jag fick ofantliga vredesutbrott. Dom kom inte direkt utan vanligtvis efter ganska mycket provokation och psykande från min styvmamma.Det kunde börja vid middagen, kanske att det va...

Av martina Ekstrand - 12 april 2016 21:32


    Min dag. Åh vilken dag. Jag har fått en sån enorm aha-upplevelse idag. Jag har sprungit 10 km. Jag tog den jävla milen idag. Men det som ändå var större på nåt vis var dom jag sprang med. 2 underbara tjejer, den ena kände jag sedan innan och...

Ovido - Quiz & Flashcards