Direktlänk till inlägg 26 december 2015

Vad ful du är

Av martina Ekstrand - 26 december 2015 22:02

Vad ful du är.
Jag stirrar in i spegeln inne i provrummet och tänker bara det: vad ful du är.
Huden hänger, ena ögat hänger lite mer än det andra när man kollar i profil.

Hästsvansen sitter konstigt på huvudet. Som att mitt huvud är platt T deformerat.

Sen hejdar jag mig några sekunder. Det är ju hennes röst Jag hör. Vad ful du är.

Det ekar i mitt huvud, skamsen och nedåtböjd slår jag bort blicken. Jag tycker inte om det jag ser.

Eller rättare sagt , jag tycker inte om det jag känner. Ibland kan jag inte skilja på om det är sant

det jag ser i spegeln eller om hennes röst är så stark att den får mig att tro det. Vad ful och värdelös jag är.

Hur kan jag tro att jag nånsin kommer vara värd något? Vad pinsam jag är. Hånskrattet ekar i mitt huvud.

Jag känner den där förödmjukande känslan av att bara vilja försvinna igen.

Att återigen vilja byta kropp och få bli en annan, den där stjärnan som hon önskade sig.

Hon önskade sig en söt dotter och fick mig, en vidrig liten tjockis.

Det lät hon mig veta ofta.


SOM   jag kämpat och slitit med detta självtvivel.

Jag krossar demoner varje dag.

Sakta men  säkert byts mitt 

Självtvivel mot en jävla styrka och en beslutsamhet jag nog aldrig känt så stark som nu.

Jag vågar ta för mig, jag vågar sätta mål, jag vågar tro på mig Sjålv och vågar skriva om det och

ta den där platsen jag så länge velat men inte vågat.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av martina Ekstrand - 7 maj 2016 19:31

Kod för att importera min blogg till nouw 4284450542

Av martina Ekstrand - 5 maj 2016 20:44


Förra veckan skickade jag in en nyanmälan för enskild firma. Men det är ju helt galet. Och rätt och spännande. Jag har massor om företagande att lära mig men nu är jag på gång iaf. Maskroskraft. Mitt företag. och även mitt instagram och min blogg.  D...

Av martina Ekstrand - 1 maj 2016 08:40

Igår var det äntligen dags för att hålla min absolut första föreläsning på KBKhälsocamp. jag har laddat för detta i flera månader sen jag fick förfrågan. och med ladda menar jag inte att jag övat på själva föreläsningen utan att ladda mentalt. jag ha...

Av martina Ekstrand - 22 april 2016 13:27

När jag växte upp med min styvmamma var det väldigt många gånger som jag fick ofantliga vredesutbrott. Dom kom inte direkt utan vanligtvis efter ganska mycket provokation och psykande från min styvmamma.Det kunde börja vid middagen, kanske att det va...

Av martina Ekstrand - 12 april 2016 21:32


    Min dag. Åh vilken dag. Jag har fått en sån enorm aha-upplevelse idag. Jag har sprungit 10 km. Jag tog den jävla milen idag. Men det som ändå var större på nåt vis var dom jag sprang med. 2 underbara tjejer, den ena kände jag sedan innan och...

Ovido - Quiz & Flashcards