Alla inlägg den 13 augusti 2015

Av martina Ekstrand - 13 augusti 2015 09:44

Jag har under åren fått kommentarer som handlar om att jag borde nöja mig med saker och ting. "Ryck upp dig och va nöjd med situationen " typ.
Jag har inte ens brytt mig om att försöka förklara hur jag tänker eller känner vid dom tillfällena. 
För mig existerar inte att nöja sig och det fattar jag nu. Om jag nöjer mig med en situation jag inte är nöjd med så tappar jag mig själv och min respekt för mig själv. Och det har jag haft nog med under årens lopp. Jag har alltid alltid alltid fått anpassa mig till alla andra. Jag höjer ribban för mig själv hela tiden. Därför utvecklas jag och har gjort en ganska häftig resa om man tänker på hur jag levde för 10 år sedan.
igår meddelade jag min skola att jag inte tänker börja med plugget igen. Jag kommer inte ha tid med det, jag har större planer än så. Yihaaa! Så under tiden fortsätter jag  på mitt älskade kondis med mina underbara kollegor som jag älskar.
När jag tänker tillbaka så inser jag att det är just det som är mitt driv , att inte nöja sig. Att försöka sträva framåt. Jag har ingen lust att leva i en relation som handlar om att " nöja sig" , fy fan vad deppigt liksom .:)  det är helt sjukt vad mycket jag lärt mig denna sommaren, om mig själv och mina tankar & känslor, och om andra o min relation till andra.
Insikterna bara haglar över mig och det är både häftigt & jobbigt. Precis som livet antar jag.

så att nöja mig med saker och vara lite halvnöjd, nej, not for me. och jag har hittat gnistan som ska ta mig framåt och uppåt!

Ovido - Quiz & Flashcards