Alla inlägg den 27 augusti 2015

Av martina Ekstrand - 27 augusti 2015 14:26

Det har varit några lite märkliga dagar. Enorm energi och glädje har blandats med ångest och rädsla. Träffade 3 underbara personer i måndags och så fort jag klev in på det där fiket inne i stan och slog mig ner vid dom så kände jag mig hemma. Samhörighet.
Efter mötet åkte jag raka vägen hem, tog på mig träningskläderna och levererade 4 km svettiga intervaller.

Igår vaknade jag och kände mig lite diffust orolig , det brukar vara så där strax innan jag ska få en panikattack. Man kan inte riktigt sätta fingret på det men man vet att man är skör.
Åkte till jobbet och tänkte på allt som hänt den senaste tiden, skrev ett jobbigt inlägg häromdagen  som började röra runt i kroppen. Och sen small det till, full panikattack. Utan att förvarna bara BAM! Yrsel, hjärtat som rusar, kall & varm om vartannat i hela kroppen. På 2 sekunder gäller det alltså att försöka ta kommandot, säga till sig själv: nej, du är inte sjuk,  detta är inte en till hjärnblödning, det är bara ångest, så ta det lugnt och andas. Så jag vet inte hur lång tid det tog innan det försvann men försvann gjorde det. Jag andades, och pratade lugnt med mig själv. Skakiga händer.

Jag förstår ju egentligen varför jag får den nu, jag är inte van vid fokus på mig, jag är inte van att ta så mycket plats som jag gör just nu med bloggen , mina inlägg, mina mål.  Att skriva om sig själv på det sättet är läskigt. Naket och utlämnande. Men det är JAG och det är något JAG vill och behöver. För min EGEN skull. Jag vill inte bara köra på utan att reflektera. Och kan det som en bonus  hjälpa en endaste person att ta kontroll över sina demoner eller vad man nu kämpar med så är det så värt det.  Det är dags att ta tag i livet och ruska om.
Just nu känner jag mig lugn, är stolt över hur jag hanterade denna " motgång" och inget jag tänker fortsätta fundera på. Jag mår bra just nu. Punkt. Jag vet att träning är bästa medecinen mot ångest så snart ska jag ge mig ut på ett löppass.har tagit en ledig dag idag och har spenderat ett par timmar på modelhouse , blivit sminkad och fotad. Jag vann ett pris på KBKhälsocamp i somras. Himla kul! Det var skoj och inte alls läskigt som jag hade trott. Sen verkade jag ha fallenhet för det här med att bli fotad. Jaha, inte vet jag:-) bara tacka & se glad ut:-)
Så avslutar detta inlägg med en bildserie                         och : Fuck the demons!! Leende ansikte med horn
Tack #kbkhälsocamp för min vinst på #modelhouse

Ovido - Quiz & Flashcards