Alla inlägg den 25 augusti 2015

Av martina Ekstrand - 25 augusti 2015 20:05

jag har tänkt mycket på min bror idag. det har gått ett tag sedan jag hörde av honom. min bror är väldigt speciell för mig. ja det är väl alla syskon så klart men jag menar att allt vi har gått genom i uppväxten och in i vuxenlivet gör att man får en konstig relation till varandra.jag tog hand om honom när vi var små. jag var hans trygghet, hans fasta punkt och det skiljde bara 3 år mellan oss. så märklig tillvaron var på den tiden. så otrygg och vansinnigt märklig. jag brukar fundera mycket på det där ibland, varför vi 2 som var med om samma saker hamnade så olika i livet.


jag och våran styvfamilj åkte mycket på husvagnssemestrar, åh, vad mysigt kanske de flesta tycker. nja, för oss blev det inte riktigt så mysigt. morsan drack ju alltid för mycket sprit, sen fick hon med farsan i det oxå och sen glömdes vi bort. jag har funderat mycket på hur mitt förhållande till mat kunde bli så skevt. well, idag fick jag en minnesbild helt plötsligt , ett minne från en av våra semestar. alltid öland. eller Trosa. olika fragment där min mamma är stupfull och ligger i slafen och dreglar och bara är allmänt vidrig, skriker könsord till mig och min bror. vi orkar inte ta fajten utan lämnar husvagnen och tar en promenad på området. jag kommer ihåg att både jag och min bror är så hungriga! vi hade inte fått nåt att äta och går i den lilla lanthandeln och fantiserar om vad vi skulle välja om vi fick. jag kommer ihåg att jag tänkte , när jag blir stor ska jag äta allt jag vill. det var alltid nåt problem med min mat av nån konstig anledning. jag blev hånad för att jag åt. hånad för att jag var tjock. jag kallades fetto när pappa hade varit och köpt pizza. ibland lessnade jag på orden och kunde flyga på min styvmamma och bara ge henne smäll efter smäll. sån har jag alltid varit, en slagskämpe. min bror däremot höll allt inom sig, jag försvarade honom med näbbar och klor.


nån dag ska jag skriva ett brev till den lilla Martina. att allt ordnar sig. hur fantastisk och fin hon är och att hon kommer uträtta stordåd:-)

och till min bror vill jag bara säga: jag älskar dig alltid, oavsett.

 

Ovido - Quiz & Flashcards